02:13 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان امور مالیاتی

اصلاح نظام پولی و مالی کشور شاه کلید رشد اقتصادی!
نماد برتر - مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی محورها و الزامات اصلاح ساختار بودجه پرداخت.
دریافت مالیات از خانه های خالی از مرداد سال آینده آغاز می شود
نماد برتر- معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی در مرداد سال آینده آغاز می شود از عدم قطعیت خالی بودن ۲۵۰۰ واحد مسکونی خبر داد.
لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم از دستور کار دولت خارج شد
نماد برتر- وزیر اقتصاد گفت: لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به هیئت دولت آمده اما به دلیل همزمانی با بودجه از دستور کار دولت خارج شد.
مالیات نیم درصدی سهام تغییر نمی‌کند/ درآمد ۱۳ هزار میلیاردی دولت از بورس
نماد برتر- رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات بر نقل‌ و انتقال سهام از عدم تغییر مالیات نیم درصدی در سال آینده خبر داد.
نرخ عوارض خروج از کشور در سال آینده ۴٠٠ هزار تومان شد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ از عوارض ۴۰۰ هزار تومانی خروج از کشور در سال آینده و تعرفه واگذاری ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی خودروها خبر داد.
۶ راهکار مرکز پژوهش‌های مجلس برای جبران کسری بودجه ۱۴۰۰
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف جبران کسری بودجه سال آینده ۶ راهکار به دولت ارائه کرد که ضمن درآمد زایی بالا موجب افزایش تورم و تشدید فشارهای اقتصادی به مردم نمی‌شود.
مالیات دائمی از زمین‌ و آپارتمان‌های لوکس بیش از ۵ میلیارد تومان
نماد برتر- عضو کمیسیون اصل نود مجلس از برنامه دائمی شدن طرح یک فوریتی مالیات بر زمین‌ و آپارتمان‌های لوکس با ارزش روز بیش از ۵ میلیارد تومان خبر داد .
تسهیل در ایفای تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت
نماد برتر- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مفاد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره رفع تعهد ارزی از تصویب و ابلاغ فرایند اجرایی ایفای تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت خبر داد.
قالیباف: تلاش برای برقراری نظام عادلانه و هوشمند مالیاتی یک جهاد بزرگ است
نماد برتر- نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی و با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی برگزار شد.
باز هم خبری از تقسیط و بخشش مالیاتی نشد
نماد برتر- در پی تشدید محدودیت‌ها و تعطیلات کرونایی، برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا باز هم خبری از تقسیط و بخشش مالیاتی نشد و حمایت‌ها تنها در قالب امهال مالیاتی باقی ماند که دردی از فشارها و سخت‌هایی که کرونا بر کسب‌وکارها تحمیل کرده است، دوا نمی‌کند.
مجلس طرح دریافت مالیات بر خانه‌های خالی را اصلاح کرد / مفاد ۱۱ تبصره
نماد برتر- نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان ، طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی را با ۱۱ تبصره اصلاح و تصویب کردند.
ابهام بانک مرکزی برطرف شد
نماد برتر- معاون گردشگری از رفع ابهام برای بانک مرکزی در خصوص مهلت دادن به فعالان گردشگری برای بازپرداخت اقساط بانکی تا پایان سال ۱۳۹۹، خبر داد.
دستورالعمل افزایش سرمایه شرکت ها از محل صرف سهام ابلاغ شد
نماد برتر- سازمان بورس دستورالعمل اجرایی قانون افزایش سرمایه شرکت های بورسی و فرابورسی را از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به کلیه شرکت ها ابلاغ کرد.
سایه محو مالیات بر بازار مسکن
نماد برتر- اثرگذاری طرح مالیات بر خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد در حد هیجان کوتاه مدت بود؛ زیرا از بهمن ماه پارسال که سامانه املاک و اسکان رونمایی شده و حتی از اواخر تابستان که اولین پیامکها به مالکان بیش از یک واحد ارسال شده هم قیمت رشد داشته و هم معاملات کاهش یافته است.
حدود ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد
نماد برتر- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مهم‌ترین دستاورد وزارت اقتصاد در سال‌های اخیر را هوشمندسازی نظام مالیاتی دانست و گفت: یکی از پیامدهای این دستاورد تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی در هفت ماهه نخست سالجاری بوده است.